bespreek je klacht

eerst met ons

klachtenprocedure

Heb je een klacht, wat kan je doen?

Het kan gebeuren dat je een klacht hebt over de Deilse Hoeve. Een klacht is dat je aangeeft dat je ontevreden bent over hoe je behandeld wordt door de Deilse Hoeve of een medewerker van DrieslagZorg en/of de Deilse Hoeve. Er zijn meerdere mogelijkheden beschikbaar om je klacht kenbaar te maken.

  1. Bespreek de klacht, op een rustig tijdstip, met een begeleider of teamleider van DrieslagZorg. Dit mag met behulp van een klachtenfunctionaris of vertrouwenspersoon
  2. Dien een klacht in via de klachtenfunctionaris van de Coöperatie Boer en Zorg
  3. Niet tevreden? Dien een geschil in bij de landelijke geschillencommissie.

Je bent vrij om te kiezen.

Stichting DrieslagZorg is heeft een klachtenregelement voor cliënten van stichting DrieslagZorg. Je hebt deze ontvangen toen je bij stichting DrieslagZorg bent begonnen en je vindt hem hieronder en op de website van Coöperatie Boer en Zorg.

Stap 1

Bespreek de klacht, op een rustig tijdstip, met een begeleider of teamleider van DrieslagZorg.

  • Maak hiervoor een afspraak, zodat er echt even tijd voor je is. Je mag je ouder(s) of wettelijke vertegenwoordiger meenemen naar dit gesprek.
  • Ga een gesprek aan met de vertrouwenspersoon van DrieslagZorg. De vertrouwenspersoon is er voor jou en jouw belang.
  • Bespreek je klacht met de klachtenfunctionaris van de Coöperatie Boer en Zorg (CBZ)
    De klachtenfunctionaris van CBZ is Ben Eikelboom. Hij kan u helpen met uw klacht en bemiddelen om een oplossing te vinden. Wilt u iets bespreken, bel dan 06-25 37 76 42 of stuur een e-mail naar klachtenfunctionaris@boerenzorg.nl.
  • Wanneer je jeugdzorg krijgt kan je je klacht bespreken met een vertrouwenspersoon van Jeugdstem. Deze helpt je dan verder en kunnen samenwerken met onze vertrouwenspersoon als dat nodig is. Dit gebeurt alleen als jij dat wil. Het kan namelijk zijn dat zij kennis hebben die belangrijk is om jou te helpen. Ook mag je altijd direct contact opnemen met deze vertrouwenspersonen.

Als je er met de zorgboer, al of niet via de vertrouwenspersoon of klachtenfunctionaris niet uitkomt, kun je naar de Landelijke Klachtencommissie Landbouw en Zorg of de erkende Geschillencommissie Landbouwzorg gaan. Je kunt deze stappen achtereenvolgens nemen (eerst naar de klachtencommissie en dan naar de geschillencommissie), maar je kunt ook direct naar de geschillencommissie stappen.

Stap 2

Dien een klacht in bij de Landelijke Klachtencommissie Landbouw en Zorg

Voor meer informatie over en het reglement van de Landelijke Klachtencommissie zie: https://www.iar.nl/klachtencommissie-landbouw-en-zorg/

Schrijf een brief of E-mail naar de Landelijke Klachtencommissie Landbouw en Zorg.

Vermeld in de brief:

  • Jouw naam, adres, telefoonnummer en dat van je wettelijke vertegenwoordiger of van diegene die je helpt bij het maken van de brief;
  • De naam, adres en telefoonnummer van de zorgboerderij en de persoon over wie je een klacht indient;
  • Een zo’n uitgebreid mogelijke beschrijving van de gebeurtenis waarover je een klacht hebt;
  • De reden waarom je hier een klacht over hebt;
  • Een beschrijving over wat je al hebt ondernomen om tot een oplossing van de klacht te komen;
  • Stuur je brief naar:

Stichting Geschillen in de Landbouw c.a.
Klachtencommissie Landbouw en Zorg
Postbus 245, 6700 AE Wageningen
of e-mail: info@iar.nl

  • Je kunt ook gebruik maken van een formulier dat te vinden is op de website van de Klachtencommissie.

De landelijke klachtencommissie gaat de klacht dan onderzoeken. Het kan zijn dat je wordt gebeld of dat de commissie op de zorgboerderij of andere locatie op bezoek komt om meer informatie te vragen aan jou en aan de zorgboerderij. Na een paar weken krijg je bericht van de klachtencommissie. De commissie geeft dan aan of je klacht terecht is en welke dingen de zorgboerderij en jij zouden kunnen verbeteren.

Informatie over de klachtafhandeling kan ook telefonisch worden opgevraagd: 0317-424181

De behandeling van de klacht door de klachtencommissie brengt voor de klager geen kosten met zich mee.

Stap 3

Maak je geschil aanhangig bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen

Bent u niet tevreden met de uitkomst van uw klachtbehandeling? Dan kunt u naar de Geschillencommissie Zorg Algemeen gaan. Meer informatie vindt u op https://www.degeschillencommissiezorg.nl/over-ons/zorgcommissies/zorg-algemeen/.

Meer informatie hierover kunt u opvragen bij de klachtenfunctionaris.

De Geschillencommissie kent een formelere procedure dan de Klachtencommissie. De Geschillencommissie neemt juridisch bindende beslissingen. Bij de Geschillencommissie kun je bijvoorbeeld ook terecht met financiële claims.

Scroll naar boven